|
Tereyağı kalp krizini önlüyor |
|
|
|
GenBilim Editorial
|
|
Pazartesi, 12 Mayıs 2008 |
Okunma: 142 kez
Kanadalı bilim adamları, kalp ve damar hastalıkları başta olmak üzere birçok hastalığa neden olduğu öne sürülen tereyağını temize çıkardı.
Yeni bir araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, tereyağı ve sığır eti kalp krizi riskini ve kolesterolü düşürüyor, şeker hastalığı ve obeziteyi tedaviye yardımcı oluyor.
Alberta Üniversitesi profesörü Spencer Proctor ve asistanı flora Wang
tarafından yapılan araştırma sırasında, 16 hafta boyunca deney
farelerine tereyağı ve inek etinde bolca bulunan vaksenik asit
bakımından zenginleştirilmiş diyet uygulandı.
Vaksenik asidin
vücutta kolesterol başta olmak üzere birçok rahatsızlığa sebep olan
şilomikronların oluşmasını yavaşlattığı gözlemlenirken, deney sonunda
kötü kolesterol olarak bilinen LDL başta olmak üzere, toplam kolesterol
ve trigliseritte düşüş görüldü.
Flora Wang, “Tereyağı, sığır eti
ve türevlerinde vaksenik asid oranı en az yüzde 70’tir. Araştırmanın
bizi en çok sevindiren sonuçlarından biri, metabolizmada birçok hasara
sebep olan şilomikronların oluşmasının bu yolla yavaşlatılabileceği
olmuştur. Bugüne kadar zararlı etkilerinden korktuğumuz doğal yağlar,
aslında sağlığımız için son derece faydalı. Tereyağı ve sığır etinin
kalp krizi riskini düşürmesi, şeker hastalığı ve obezite tedavisine
yardımcı olması ve kolestrole iyi gelmesi, artık bir realite” diye
konuştu.
Bu arada, doktora öğrencisi olan Flora Wang, araştırma
sonuçlarını sunduğu, Alberta’da düzenlenen “Uluslararası
Şilomikronların Zararları Sempozyumu”nda “genç araştırmacı” ödülünü
aldı.

Etiketler:
Haberler
Bilimsel Haberler
Tereyağı kalp krizini önlüyor
Sadece kayıtlı kullanıcılar yorum yazabilirler. Lütfen hesabınıza giriş yapınız veya kayıt olunuz. |